Monday 30 September 2019

Conditional Sentences

Grammar.  Conditional Sentences. 


Умовні речення (Conditionals)

 Умовні речення-це речення в яких в одній частині формується якась умова, а в іншій-наслідок (наслідки) цієї умови.

Якщо ти прийдеш завтра,  ми підемо у  кіно
Якщо погода буде гарна, то ми поїдемо на рибалку
Якби мені заплатили вчасно, я б купив магнітофон.

Частини умови і наслідку можуть вільно мінятись місцями.

Порівняйте:
Якщо ти прийдеш завтра,  ми підемо у  кіно = Ми підемо у кіно, якщо ти прийдеш завтра
Якщо погода буде гарна, то ми поїдемо на рибалку=Ми поїдемо на рибалку якщо погода буде гарна.

Залежно від того чи знаходиться умова в теперішньому , минулому або майбутньому часі в англійській мові  розрізняють 3 види умовних речень: Conditional-1 (умова знаходиться в майбутньому), Conditional-2 (умова знаходиться в сьогоденні), Conditional-3 (умова знаходиться в минулому)


Conditional-1 (умова знаходиться у майбутньому часі )

Якщо ти прийдеш завтра-ми підемо в кіно-If you come tomorrow we will go to the cinema.
Якщо мені заплатять гроші я куплю тобі сумочку-If they pay me I will buy you a new bag
Якщо погода буде гарна, ми поїдемо на рибалку-If the weather be good we will go fishing


У Conditional-1 в тій частині де висловлюється умова вживається Present Simple ( а не Future Simple як би мало бути за законами логіки). а в тій частині де висловлюється наслідок-Future Simple

If they pay me I will buy a car- Якщо вони заплатять мені я куплю машину
They will pay us bonus  if we do our work in time-Нам заплатять бонус якщо ми зробимо роботу вчасно.
Якщо я завтра прокинуся о 7-й годині,  я піду на пробіжку у парк-If  I wake  up tomorrow at 7 I will go to run in the park.



Conditional-2 (умова знаходиться в теперішньому часі)

Якби у мене були гроші, я купив би машину
If I had money I would buy a car

У Conditional-2 в тій частині де висловлюється умова вживається Past Simple а в тій частині де висловлюється наслідок вживається would+1 форма дієслова.

If you were smart you would not do it-Якби ти був розумний- ти б цього не робив.
I would go to the Crimea if I had money- Я б поїхав в Крим якби у мене були гроші.
If you went to work you would get salary.-Якби ти ходив на роботу-ти б отримував зарплату.

Зауважимо що в українській мові у частини умови також використовуються дієслова у минулому часі. ( був, були, ходив).

Речення  типу Conditional-2 ще називають реченнями з нереальною умовою.


Conditional-3 ( умова знаходиться у минулому часі)

Якби я отримав гроші в 1990 році, я купив би машину
If I had got money in 1990 I would have bought a car

У Conditional-3 в тій частині де висловлюється умова вживається Past Perfect а в тій частині де висловлюється наслідок-would+Present Perfect

If you had come in time we would have got the train.
Якби ти прийшов вчасно, ми б встигли на потяг.

У Conditional-3 зазвичай користуються скороченим записом допоміжних дієслів.
If you had come in time we would have got the train == If you'd come in time we'd have got the train

Conditional-3- досить велика конструкція, тому на  практиці використовується  дуже рідко.



Grammar.  Conditional 2(Умовні речення з умовою у теперішньому часі...) 



Examples of using Conditional 2
 


Exercise for Conditional 2 you can see/download from here: 

Conditional 1 (First conditional).


Conditional 3(Third Conditional).